Thursday, March 26, 2009

Demam

Salam..lama tak update blog..in fact selama beberapa hari cuti sekolah hari tu saya sangat sibuk menjaga orang-orang sakit di rumah..mama ng yaya yang paling teruk demamnya..last2 si penjaga org sakit turut jatuh sakit..alhmdulillah saya selamat dijangkiti 'fever' itu pada hari Ahad ( dah termiss tugas kat edusub..huhu..gomen ne!)MySpace

i rarely get sick and to be specifik [fever]..i even not remember when is the last time i get it..huhu..so, once sekali kene it will be bad..very very bad..hoho..kepala sakit, panas badan, sorethroat, mulut pun rasa pahit..makanan saya masa sakit ni ialah asam2..( oh oh oh..very unhealthy, tp time cmni je saya makan pun)

huh..ada ke sesape yg suka sakit ni? saya nak kata suka tak la..sebab ada satu hari tu saya kene ponteng kelas..mujur petang tu selamat dapat MC ( ni mc yg pertama tau!..hehe) ..nak kata tak suka sakit cmni pun tak jugak..alhmdulillah Allah bagi sakit ni bersebab ( there must be 'hikmah' )..moga2 ia menjadi penawar dosa2 yang lalu..( Allahumma Ameen MySpace). Benarlah nikmat sihat itu biasanya dilalaikan dengan byk bende sehingga lupa pada Sang Pencipta..lunaknya hati bermunajat memohon pertolongan saat ditimpa kesakitan..syukur Allah masih memberi kesempatan memohon rahmatnya..sewaktu sakit menjadi tidak tertahan dan tidak tertanggung hanya Allah tempat berpegang dan memohon pertolongan..Sungguh Allah menjadi tempatku bergantung harap..


Terima kasih Allah kerana peduli pada hambamu yang hina ini..
Terima kasih kerana sudi pandang hambamu yg penuh dosa dan noda
Terima kasih Allah kerana mendengar permohonanku..
Ya Rabb Ya Rahman Ya Rahim
Sesungguhnya Engkaulah harapan kecintaanku..

p/s : saya nak senyum byk2 lepas ni..cover tak senyum masa sakit demam..hehe..

1 comment:

Anonymous said...

syafakillah
mkn ubat setiap ari n mesti abeskn antibiotik walaupon x sedap (mmg x sedap pon!)
bykkn minum air
semoga cepat sembuh!